onsdag 7. desember 2011

Mine helter

Mine helter er skikkelser jeg har fortellinger om. De er personer jeg har ilagt de fineste egenskaper. De kan være mine usynlige venner. Og de er mine oppdragere og meterkonstanten jeg måler alt opp i mot.

De er tre stykker. Den første slo sin trygge vinge rundt meg og trente meg sakte opp i det magiske. Han hvisket sine klokeste ord og så hvordan eleven hermet etter sin mester. Den andre kom fra en verden av sterke lys og eksotiske rytmer og ledet meg inn på ukjente gangveier i det magiske teater. Den tredje er ridderen og drakedreperen. Mannen som løftet det syke pikebarn ut av døden og kledde på henne medisinens kappe.

Så står de der disse tre: mesteren, magikeren og medisineren. Hvem de er, vil du snart få se. Følg med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar